RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6:30- 8:20 - Schodzenie się dzieci do przedszkola. Kontakty indywidualne z rodzicami i dziećmi.

Zabawy integrujące grupę. Ćwiczeni ogólnorozwojowe. Zabawy ruchowe.

 

8:20- 9:00 - Czynności higieniczno-porządkowe przed i po śniadaniu. Śniadanie.

 

9:00- 10:00 - Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z dziećmi.

 

10:00- 11:30 - Spacery, prace ogrodnicze i gospodarcze z pomocą nauczyciela.

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu lub w sali. Obserwacje przyrodnicze,

zabawy badawcze, tropiące, swobodne lub zorganizowane przez nauczyciela.

Zabawy ruchowe.

 

11:30- 12:00 - Czynności higieniczno - samoobsługowe przed obiadem. Obiad.

Czynności higieniczne i porządkowe po obiedzie.

 

12:00- 12:30 - Odpoczynek poobiedni- słuchanie bajek, baśni, słuchanie muzyki relaksacyjnej,

klasycznej.

 

12:30- 13:30 - Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój dziecka i umiejętności. Zabawy swobodne

przy niewielkim udziale nauczyciela.

 

13:30-14:00 - Czynności higieniczne i porządkowe przed i po podwieczorku. Podwieczorek.

 

14:00- 16:00 - Dowolne zabawy w sali. Rozchodzenie się dzieci do domu.

 

 


 

Plan uroczystości przedszkolnych na rok szkolny 2022/2023

 

Wrzesień:

1. Spotkanie z policjantem

2. "Dzień Przedszkolaka"- uroczystość przedszkolna

3. "Powitanie Jesieni"- uroczystość przedszkolna

4. „Dam Ci buziaka na Dzień Chłopaka”- uroczystość grupowa

 

Październik:

1. „Pasowanie na Przedszkolaka, Średniaka”- zajęcia otwarte dla rodziców

2. „Święto Niepodległości”- zajęcia otwarte dla rodziców (starszaki)

3. Konkurs różańcowy dla przedszkolaków z P-21

 

Listopad:

1. Spotkanie z żołnierzem z WKU Rybnik

2. Ludzie listy piszą- „Dzień Listonosza”- spotkanie z listonoszem

3. „Światowy Dzień Pluszowego Misia”- uroczystość grupowa

 

Grudzień:

1. Spotkanie z górnikiem

2. „Mikołajki”- uroczystość przedszkolna

3. „Historia Bożego Narodzenia”- Jasełka w grupie

 

Styczeń:

1. „Oprócz Mamusi i Tatusia- kocham Babcię i Dziadziusia”- uroczystość grupowa

 ( Dzień Babci  i Dziadka)

 

Luty:

1. „W karnawale czas na bale”- uroczystość przedszkolna

2. „Walentynki”- uroczystość grupowa

 

Marzec:

1. „Kwiatek dla mojej koleżanki”- „Dzień Kobiet”- uroczystość grupowa

2. „Już  odeszła zima zła, więc krzyknijmy- HURAAAAAA”- „Powitanie Wiosny”- uroczystość przedszkolna

 

Kwiecień:

1. „Światowy Dzień Książki”-  uroczystość przedszkolna

2. „Dzień Ziemi”- uroczystość przedszkolna

 

Maj:

1. „Uwaga ogień...”- Dzień Strażaka

2. „Jestem Polakiem”- wyjście do Muzeum Wojny Obronnej Rybnik 39 w Kłokocinie

3. „Mały Czytelnik”- wyjście do biblioteki

4. „Swoje Mamy i Tatusiów kochamy”- Dzień Rodzinny

 

Czerwiec:

1. „Do zabawy zapraszamy, bo my Dzieci święto mamy”

-Dzień Dziecka na sportowo

2. „Żegnaj Przedszkole”- Zakończenie Roku Szkolnego

 

W przedszkolu realizowany jest projekt edukacyjny:

„Szuflada Osobowości”.

W ciągu całego roku szkolnego do przedszkola zapraszamy gości, by poznać ich pracę oraz pasje czy hobby.

 


 

Zachęcamy rodziców do przeczytania ciekawej broszury, która została opracowana przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii w Poznaniu nt. ,,Dzieci w wirtualnej sieci".

 


 

Wojna na Ukrainie. Jak rozmawiać z dziećmi.

Zaskoczeni natłokiem strasznych wiadomości zza wschodniej granicy nie możemy zapominać, że docierają one także do dzieci. Jak objaśniać im świat, nie pozostawiając traumy? W każdym z nas kotłują się różne emocje, jest wiele lęku, złości, smutku, rozpaczy...To bardzo ważne, aby dzieci o tym, co się dzieje, dowiadywały się w pierwszej kolejności od nas. Jeśli to my tę wiadomość dziecku podamy, mamy szansę zadbać o jego emocje i możemy choć w małym stopniu pomóc w zrozumieniu tego co pokazuje nam świat. Zachęcam do przeczytania artykułu:

https://dzieciecapsychologia.pl/jak-wspierac-i-czy-rozmawiac-z-dziecmi-o-wojnie-w-ukrainie/ 


 

CZYTANIE DZIECIOM KSIĄŻEK MA MOC!

Czytanie książek dzieciom ma wiele zalet, każdy rodzic doskonale o tym wie. Nie tylko pozytywnie wpływa to na rozwój dziecka, ale przede wszystkim pomaga im lepiej zrozumieć otaczający ich świat, dlatego tak wiele kampanii społecznych jest poświęconych temu tematowi. Im wcześniej zaczniemy praktykować czytanie tym szybsze efekty przyniesie.Dlaczego czytanie jest tak ważne i jaką moc za sobą niesie? Zachęcam do przeczytania artykułu.

doc
plik doc - 24 KB

 

"Angielski w przedszkolu"

           Nie ma wątpliwości, że nauka języka w przedszkolu to dobry pomysł. Wczesne uczenie się języka obcego zapewni dziecku lepszy start i ułatwi późniejszą edukację. Jest również bardzo korzystne z psychologicznego punktu wiedzenia.Taka nauka stymuluje rozwój poznawczy dziecka, uczy akceptacji i tolerancji oraz otwartości na nowe rzeczy.

Dlaczego warto uczyć angielskiego w przedszkolu?

Zapraszam do przeczytania artykułu.

odt
plik odt - 26.2 KB

 

"Adaptacja dziecka w przedszkolu"

Moment w którym dziecko przekracza próg przedszkola jest niezwykle ważnym wydarzeniem w życiu całej rodziny.

 

Adaptacja przedszkolna dziecka to trudny proces, który wiele wymaga od strony przedszkola, opiekunów dziecka, a także od samego dziecka. Nowy rok szkolny dla nowego przedszkolaka bywa czasem trudnym okresem. Co zrobić, aby trwał on jak najkrócej, a "adaptacyjny wrzesień" nie przeciągał się przez następne miesiące?

 

Zapraszam do przeczytania artykułu.

 

doc
plik doc - 21.5 KB

 

"Dziecko w świecie kodowania- moja przygoda z kodowaniem"

 

Co to jest kodowanie? Czy warto wprowadzać elementy kodowania do zajęć dydaktycznych w przedszkolu? Czy nie jest za wcześnie na takie aktywności?

 

Zapraszam do przeczytania artykułu.

doc
plik doc - 18 KB

 

Drogi Rodzicu,

twój 4,5,6- cio latek, to bardzo mądre dziecko. 

Sprawdź co powinno już potrafić:

 


 

Zaburzenia Integracji Sensorycznej. 

Nieprawidłowa integracja sensoryczna przejawia się tzw. dysfunkcjami, czyli zaburzeniami. Pojawiają się one, gdy układ nerwowy niewłaściwie organizuje bodźce zmysłowe. Dysfunkcje integracji sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: czuciowego (dotykowego i proprioceptywnego), przedsionkowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego. Drogi Rodzicu, kiedy zauważysz u swojego dziecka poniżej zapisane symptomy, możesz podejrzewać tego rodzaju zaburzenia:


 

"Wsparcie dla dzieci i rodziców w czasie epidemii koronawirusa"


Zachęcamy Rodziców i dzieci do zapoznania się z bajką. Nawiązuje ona do aktualnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa i pomoże znaleźć informacje na temat sposobu rozmowy z dzieckiem o koronawirusie.

 

pdf
plik pdf - 1.5 MB

 

"Jak wspierać dzieci w czasie pandemii wirusa".

Źródło:www.zatokaempatii.com


 

"Rozwijanie samodzielności u dziecka".

Jak nauczyć dziecko samodzielności? To pytanie prędzej czy później zadaje sobie każdy, nawet najbardziej nadopiekuńczy, rodzic. Samodzielność dziecka jest dość trudna do osiągnięcia… ale wychowanie dzieci to nie tylko samo rozpieszczanie i trzeba się z tym pogodzić. Samodzielne dziecko będzie sobie lepiej radziło w przyszłości - będzie odpowiedzialne, będzie potrafiło podejmować własne decyzje i bronić swoich racji. Samodzielność wpływa pozytywnie także na samoocenę dziecka.

https://parenting.pl/samodzielne-dziecko

 

 


 

Pamiętajmy o prawidłowym myciu rąk !  

Miasto RybnikMinisterstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Katowicach